Pojat peilailee ja keimailee eteisen peilin edessä;

V: "Kato, kui pieni peppu mulla on!"

L: "Joo, nii mullaki, kato."

*Lisää itsensä ihailua*

V: "Mä olen kyl aika pieni"

L: "Joo, nii mäki"

Menen siitä ohi kodinhoitohuoneeseen pyykkikorin kanssa ja kuulen selän takana;

V: "Äitillä on kyllä aika iso peppu."

L: "NIIN on."

V: "Äiti onkin aika iso"

L: "Joo, niin on!"

------------------------------------------------------------------------------

Ollaan miehen ja poikien kanssa kauppareissulla paikallisessa Robbarissa. Kassalla sitten Veeti äkkiä kailottaa;

"Äiti, äiti, KATO! TOI on täällä. Äiti, miks toi on täällä paukassa, ton pitää olla päiväkodissa" Leevi siihen kuorona perään "äiti, ei toi voi olla paukassa, ton pitää olla päiväkodissa!"

Toisella kassalla jonotti likan eskariope...

------------------------------------------------------------------------------

On ilta, istuskelen Veetin kanssa olkkarin sohvalla ja koetan udella, miten on hoitopäivä mennyt.

Minä: "Mitäs Veeti teit tänään hoidossa?"

Veeti: "Söin ihapiiakkaa"

M: "Mitäs muuta teit?"

V: "No sit makkalaa ja uuttoo"

M: "No mut mitä muuta, kuin söit lihapiirakkaa makkaralla ja juustolla, mitä muuta sä teit tänään?"

V: *hetken hiljaisuus* "Söin aapalalla PUUVOO!"

Meidän isännän tärkeimmät hetket päiväkodissa; ruokatauot...

-------------------------------------------------------------------------------

Veeti oppi tässä loppukesästä ajamaan pyörällä ilman appareita. Heti samantien reviiri sitten laajentuikin koko kadun pituudelle ja monesti poika jäi kiinni ilman kypärää ajamisesta. Minä sitten tiukkaan ja välillä hieman kovaääniseenkin sävyyn ilmoitin, että jos ei kypärä pysy päässä, ei pyörällä ajeta.

"Miks?"

"No kun kypärä pitää olla päässä"

*Hetken hiljaisuus*

"Mut äiti kato, en mä enää TARTTE kypärää, mä osaan ajaa ilman appareita!"

Ja perään naapurin vuotta vanhemmalle pojalle sellainen äiti on vähän tyhmä -katse...

------------------------------------------------------------------------------

Mummilassa kuultua (pojat olivat hoidossa siellä viikonlopun, tämä on mummin kertomaa):

Vaarin ja Veetin kahvipöytäkeskustelua...

Veeti: "Meilläkin on ollu lakua ja pillimehua, mut ei meillä enää oo.."

Vaari: "No kukas teillä on ollu niin ahne?"

Veeti: "ÄITI!!"

 

Lapsen suusta jne jne...