Mulla vaihtui acct:n hoitaja kunnan mielenterveyspuolen hoitajalle, kun on ilmeisesti asiat tällä hetkellä jo sen verran hyvin.

Sitä aikaa on tässä jouduttu perumaan ja muuttamaan pariin kertaan, mutta tänään sitten vihdoin onnistui ja menin sinne klo 8.15. Sainkin sitten tietää, että olivat yrittäneet etsiä mun numeroa numerotiedustelusta (mistä sitä ei löydy, salainen asiakkaiden takia), kun eihän tällä hoitajalla ole potilaiden yhteystietoja kotona. Mun hoitaja oli sairastunut, joten tapaaminen oli peruttu. Mutta kun kerta olin jo paikalle tullut, voisin jutella lääkärin kanssa, jos haluaisin.

No minähän halusin, luulin että olisi ollut tämä act:n lääkäri, joka kerran viikossa paikalla on. No ei ollut. Oli kunnan oma yleislääketieteen erikoislääkäri / päihdelääkäri. Eli ei mielenterveyspuolen lekuri.

Alkoi heti alkuhaastattelun jälkeen napisemaan mulle mun lääkityksestä, lähinnä Tenoxista. Mun pitäisi päästä siitä eroon. "Ei se haittaa, vaikka alussa sun kroppa reagoikin siihen unettomuudella, kyllä se elimistö siihen pienempään määrään tottuu ja lopulta voit lopettaa kokonaan". Ehdotti myös, että kokeilisin pelkällä melatoniinilla. Masennuslääkkeenä mulla on Voxra, jota ei kovin hyvin tuntenut (tutki sen tietoja koneeltaan). Myönsikin, että kyseinen lääke on aika uusi ja hän tulee mielellään vähän jälkijunassa näissä asioissa -asia, jota potilas ei välttämättä tahdo tietää...

Eli se reilu puolituntinen meni lähinnä sen kanssa, että tahtoisi mun vähentävän Tenoxin käyttöä ja lopettavan lopulta kokonaan ("psykiatrit ei kyllä välttämättä tykkää tästä minun kommentistani, mutta päihdelääkärinä olen tätä mieltä"). Kun siinä nyt jonkin verran ehdittiin puhua tästä muusta elosta, totesi mun tulevaan työtilanteeseen, että jos työsuhde ei jatku, eikä uutta työtä tule, mun pitäisi ottaa se siltä kantilta, että saan vähän pidemmän talviloman ja olisi aikaa olla lasten kanssa pitkästä aikaa kotona (töihin paluusta yli kolmen vuoden hoitovapailta tulee kohta 1,5 vuotta...). Eli suotta sitä masentumaan siitä, että työt loppuu ja joutuu työttömyyskortistoon.. Tällainen fiilis mulle siitä vähän jäi!

No, olipahan sitten töihin mennessä hieman ketutusta päällä ja puhtia vihdoin laittaa Leevin tukihakemukset kuntoon, jotta saa taas anoa lisäaikaa vammaistukeen KELAsta. Vaatimattomat 38 sivua... Yritys hyvä kymmenen muistaa huomenna viedäkin se.

Lisäksi pari kiukkuilevaa asiakasta tullut tähän mennessä tälle päivälle, joten mä ihan kiitollisena menen iltavuoron jälkeen tyhjään kotiin. Miehellä on kaksi kausikorttia Jokereiden matseihin ja se on kahta vanhinta vekaraa käyttäny niissä säännöllisesti vuoron perään, kun muut on sitten sen aikaa odotelleen anoppilassa. Joten mua odottaa ihanan tyhjä ja rauhallinen koti ja vakaa aikomus on piankin kotiin pääsyn jälkeen painua pehkuihin. Tämä päivä vienyt voimat.