Huhtikuun lopulla olin yhteydessä Mäntsälän mielenterveystoimistoon (siitä puhelusta aiempi postaus -> http://sanzu79.vuodatus.net/blog/3214736/neuvola-ja-vahan-muutakin-/).

Sain uusittua melatoniinin sitten terveyskeskuksen kautta, mutta Tenox jäi silloin totaalisesti. Yllättävän hyvin "vieroitus" meni, miehen mukaan en ollut ihan mahdoton nukahtamisen suhteen. Mutta melatoniinia otan ja ilman sitä en uskalla olla. Viime viikon olin lomalla, EN ottanut melatoniinia ja uni tuli aikaisintaan siinä 02-03...

Tässä tämän päivän uutista lukiessa (kuinka isoisä jättäytyi lapsenlapsi sylissä junan alle ja muutenkin viime aikoina taas uutiset olleet masentavia ihmisten jaksamisen suhteen) välähti mieleen, että eipä sieltä mielenterveytoimistosta ole muhun oltu yhteydessä. Omahoitajan piti olla pari viikkoa sairauslomalla ja mua puhelimessa infonnut hoitaja sanoi, että tämä kyseinen henkilö soittaa heti, kun palaa töihin. Se oli huhtikuun loppua ja sunnuntaina on jo heinäkuun eka.

Joko omahoitaja ei ole palannut töihin, tai sitten mut on unohdettu -tai mun ei enää katsota kuuluvan heidän asiakkaaksi...?!?

Että jos Mänttilässä hommat hoituu näin (ja joo, tokihan mä voin sen luurin kouraan ottaa ja soittaa, mutta eikö HEIDÄN kuulu hoitaa mun asiaa siihen saakka, kunnes toisin yhdessä todetaan vai mitäkä?), onko tämä toimintatapa samaa noissa muissa kunnissa? Alkuhoito toimii, jälkihoito ei. Siinä vaiheessa, kun mut siirrettiin Kellokosken alta kunnan omalle, tämä on alkanut tökkiä. Mielenterveyspuolen lekurikin on päihde- ja yleislääketieteen erikoislääkäri, joka ei ole pysynyt perillä edes uusissa mielialalääkkeissä... Eikä muuta lekuria heillä ole tarjota.

Onneksi mulla elämä on suht hyvässä jamassa, ainut lääke on enää melatoniini. Mutta toivottavasti tää maailma ei hajoa tässä alta, koska ei pahemin näytä tuolta apua saavan...