...mutta hellurei työhuolet!

Viime syksynä (kun laittelin niitä työhakemuksia sinne sun tänne) pistin kyselyä eräälle asemalle, olisko tarvetta toimiston tytölle. Vastauksena tuli että ei juuri nyt, mutta vuoden vaihteessa olisi aikomus avata toinen paikka Lahteen, kiinnostaisiko se. Tottahan toki se kiinnosti. Vuoden lopulla tuli kuitenkin ilmoitus, että homma ei etene, paikkaa ei saada auki. Joten eikun lisää hakemuksia menemään sinne sun tänne. Fenniaan olin hyvin lähellä pääsemässä, mutta joku meni sitten nippa nappa ohi. Fennia haki myöhemmin lisää väkeä ja koska olin saanu haastattelijalta niin hyvää palautetta, pistin hakemuksen menemään. Mun ei tarvinnu käydä haastattelussa eikä testeissä toistamiseen, kuulin olevani hyvin vahvoilla, elättelin pientä toivetta mahdollisesta alan vaihdosta.

Samoihin aikoihin muhun otettiin yhteyttä ja kerrottiin, että Lahden projekti eteneekin (itse asiassa remppa on jo aloitettukin), vieläkö olisin kiinnostunut tulemaan. No, Fenniassa haku päällä, vastausta ei ollut vielä tullut, joten pakkohan se oli tämäkin kortti napata ja käydä juttelemassa toissa perjantaina. Olin aika satavarma, että homma kaatuu palkkatoiveeseen, mutta siihen tuli vastauksena "joo, eihän siinä mitään". En tiennyt, mitä tehdä; toisaalla jo varma paikka, jossa liksa sen mitä haluan, lähempänä kotia, mutta tehnyt kyseistä hommaa jo 13v ja se ei siitä miksikään muutu. Toisaalla uusi mahdollinen työ, uudet haasteet, mutta liksa aavistuksen pienempi (provikat jne tietty vaikuttaa, mutta se perusliksa) ja työpaikka olisi sijainnut ihan väärässä suunnassa, työmatka ajallisestikin olisi pidentynyt.

Viikonloppu meni tuskaillessa, odottaessa mitä Fenniasta sanotaan. Viimein viime keskiviikkona sieltä soitettiin ja hopealle jäin taas. Hakijoiden joukossa oli sisäisesti hakenutta väkeä, jotka tottakai meni mun ohi (muuten ymmärsin, että ulkopuolisista olisin ollu voitolla), mikä on ihan ymmärrettävää. Kouluttaminen vie aikaa ja on kallista. Tottakai olin hieman pettynyt, mutta toisaalta kohtalo päätti mun tuskailun omalla tavallaan ja ainahan sitä voi vielä uudelleen sinne yrittää (kuten viime kerralla, nytkin halusivat Fenniassa pitää mun paperit, jotka huomioidaan kun sinne taas porukkaa haetaan). Tänään kävin sitten toisen kerran tuolla toisessa paikassa sopimassa loppuun liksat, aloittamisajankohdat jne. Tänään sanoin itseni myöskin irti nykyisestä paikasta, jossa mulla oli määräaikainen sopimus kesäkuun loppuun (ellen aiemmin toista paikkaa olisi löytänyt). Sama työ jatkuu, paitsi että musta tulee uudessa paikassa vastaava ja liksa tosiaan nousee siihen, mitä pyysin. Työmatka lyhenee myös hieman =).

Eli toistaiseksi alan vaihto ei tullut eteen, mutta katsellaan, mitä se kohtalo taas päättää jossain vaiheessa. Tämä alakin on kyllä sellaisessa murrosvaiheessa, että vaikka miten vakkaripaikka onkin, voi se muuttua hetkessä -kuten tuossa vuosi sitten tuli huomattua YT-neuvottelujen jälkeen. 

Mutta son sen ajan murhe se!

=)